sâmbătă, 28 martie 2009

Quick Story 2

sâmbătă, 28 martie 2009
Sau : "Omule, e real ?"

Scena : Un restaurant de lux din Paris - Franta ce activeaza sub numele de "Le Grande Louvre". Restaurantul intreg fiind gol, inchiriat fiind de unul din personajele principale. Lumanari, doi ospatari langa o masa bine plasata-n mijlocul restaurantului, muzica de preferinta a celor doi.

Actori : Madeleine Duval - Femeie puternica, zambitoare, familista cu teluri pe care le atinge cu usurinta.
Gabriel Peyroux - Barbat simpatic, romantic incurabil, glumaret, actor innascut dar uneori inteles gresit, foarte iubitor.

In dreptul celor doi indragostiti sta cate un ospatar pentru preluarea comenzii separat, pentru a scurta perioada de asteptare. Cei doi vorbesc despre lucruri comune, stiri din televizor, ziare...

Gabriel : Au crescut iar preturile...
Madeleine : Stiu, tocmai am simtit pe pielea mea cresterea de preturi. Am cumparat un cadou pentru Botique iar pretul de acum era dublu fata de cum era acu's doua zile.
Gabriel : Urat !... foarte urat ce face statul cu noi... Eu zic ca aceasta criza e doar o prefacatorie.
Madeleine : Nu-mi pasa, doar sa se termine cat mai repede. Am pus ochii pe ceva si acu la ce pret are, imi obosesc ochii inainte sa termin de citit pretul.
Gabriel : Nesanatoase preturile acestea... Stii ce, hai sa terminam cu astea si sa comandam. Banuiesc ca bucatarii nostrii s-au pregatit bine. Ospatar !
Ospatar 1 : Da domnule ? Ce va pot aduce ?
Gabriel : Un cotlet de porc in sange, cu o garnitura de cartofi piure cu sos brun, si un vin rosu "Cabernet Sauvignon" din `64 te rog.
Ospatar 2 : Doamna ? Va pot prelua comanda ?
Madeleine : Pai, nu prea vad nimic tentant, as dori totusi ceva bun... ce imi poti recomanda ?
Ospatar 2 : Pai specialitatea bucatarului e foarte bine vanduta, se pare ca lumea atrage la gusturile bucatarului nostru exceptional.
Madeleine : In ce consta aceasta specialitate ?
Ospatar 2 : Piept de curcan, asezonat, la gratar cu cascaval ras deasupra sau parmezan, cu o garnitura de cartofi prajiti sau aurii, la care vine complementar din partea casei un vin "Sauvignon Blanc" din anul `92 din vita nobila, zona de est a tarii.
Madeleine : Ma mai gandesc...
Gabriel : Ospatar ! Inca nu preda comanda, prefer sa ma mai gandesc si eu putin...
Madeleine : Unde am ajuns Gabriel, sa traim sus ... Unde au disparut zilele noastre bune ?
Gabriel : Adica ? Zilele in care faceam acasa mancare ? Pai avem bucatar acum...
Madeleine : Nu puiule. Zilele in care eram fericiti...
Gabriel : Hmm...
Madeleine : Ce spui ?...
Gabriel : Fii atenta !... OSPATAR !
Ospatar 1 : Da domnule ? Ati dori sa schimbati comanda ?
Gabriel : As dori sa vorbesc cu bucatarul in persoana, va rog sa-l chemati.
Ospatar 1 : Binenteles !
Bucatarul : Oui monseigneur ?
Gabriel : Vreau sa fac o comanda mai speciala... As dori o doua bucati de slanina la circa 400 de grame, crestata, infipte pe niste frigarui, patru bucati de cepe taiate felii amestecate cu sare, o salata de rosii dulci romanesti cu ceapa, vreo opt fire de ceapa verde, paine de casa proaspata, taiata de un copil, inegal si un borcan din cea mai buna unsoare pe care o detineti, toate acestea cu o garnitura de un foc mediu pe un platou. Va rog sa aduceti si o patura de picnic si sa mutati aceasta masa.
Bucatarul : Oui, oui ! O alegere foarte buna !!!
Madeleine : Stiam eu de ce il ador ! [zambeste privind capricioasa spre Gabriel]

3 pareri:

madii. spunea...

categoric a meritat sa iau o pauza de la vank pentru a citi. :)
imi place cum ai dezvoltat meniul si ideile noastre de azi, si ma bucur ca pot fi inspiratie pentru altii. B-)

Anonim spunea...

in articolul tau apare cuv. "glumaret" .. din cate stiu, nu exista ;))

madii. spunea...

am vazut pe dA ca iubesti pe cineva..
ma bucur enorm pt tine si nu, nu sunt ironica.
dar in cazul asta, sterge postarea ^^ :D
si scoate-mi ignore-ul, daca vrei, sa mai vorbim...
si nu, nu mi-e dor de tine daca de asta crezi ca vreau sa scoti ignore-ul. (:

Trimiteți un comentariu

Labels

Powered By Blogger